Отопластика
Отопластика е името, дадено на операцията, извършвана за коригиране на външния вид на ушната мида. С отопластика може да се коригира изпъкналата ушна мида, както и ушната мида и ушната мида, които не са се развили поради вродени или травматични причини или чийто вид е изкривен. Изпъкналото ухо причинява социална и психологическа негативност, особено в детството. Докато растат, децата, които влизат в социална среда като ясли, детски градини и училища, могат да бъдат изложени на брутални реакции и критика поради външния вид на ушите си. Да бъдеш осмиван, изключен от приятелството може да доведе до проблеми в самочувствието и развитието на личността; Може да причини комуникативни нарушения, неуспехи в училище и понижено самочувствие. Поради тази причина е общоприето, че най-доброто време за отопластика е предучилищната възраст. Възрастните също може да се нуждаят от операция за отопластика поради причини като премахване на външен вид, който може да се възприема като недостатък в социалната среда, подреждане на косата над ушите или лесна къса прическа. Отопластиката е много разпространена лицева пластична хирургия. Може да се извърши под обща или локална анестезия, с ежедневна операция или кратък болничен престой.

After

Нуждаете се от безплатна консултация? Свържете се с нас днес!
Свържете се с нас
Кратка анатомия
Ушната мида се състои от хрущял, покрит с фина мека тъкан и кожа. На петгодишна възраст ушната мида завършва своето развитие. Съдържанието на хрущяла обаче продължава да се променя през годините. Хрущялът, който има по-мека и сгъваема структура при малките деца, става по-твърд при възрастните хора. Уникалната форма на ушната мида е резултат от множеството гънки, които възникват по време на развитието в утробата. Ако някои от тези гънки не са напълно развити, се получава изпъкнало ухо. Както при всички други структури на лицето, едното ухо не е точно като другото. Целта на операцията е да направи ушите по-малко изпъкнали, подобни на вид и по-естествени.

Предоперативна оценка
Предоперативните оценки, хирургическата техника и следоперативните препоръки могат да се различават при различните хирурзи. Най-добрата предоперативна подготовка може да бъде постигната чрез искрено интервю, където всички въпроси ще бъдат напълно отговорени. Вашият лекар трябва да разбере вашите очаквания и желания. Ясно и реалистично какво може да се постигне с операция или не; запитването и научаването как ще изглежда ухото след операцията ще ви помогне да определите очакванията си от тази операция. Много е важно да се определи времето за отопластика при деца. Отопластиката обикновено не се препоръчва преди петгодишна възраст. Ако обаче операцията се отложи твърде дълго, детето може да израсне с психологически проблеми. На срещата преди операцията трябва да се направят качествени снимки, за да се позволи на хирурга да сравни по време на операцията и да сравни резултатите, получени след операцията. Ако се планира операцията да се извърши под обща анестезия, трябва да се направи отделна среща между пациента или неговите близки и анестезиолога.

Операция
Има много различни хирургични техники за коригиране на изпъкналото ухо. При деца или малки пациенти оформянето може да се направи с шевове, тъй като хрущялът е по-гъвкав. За да се придаде желаната форма на хрущяла, определени зони могат да бъдат маркирани и прегънати, изтънени и отслабени. Ако има излишен хрущял или мека тъкан, те могат да бъдат отстранени. Независимо от използваната техника се прави разрез в задната гънка. Този разрез се затваря с подходящи конци, подбрани с оглед на естетичния резултат и издръжливостта. В края на операцията се прилага превръзка за лек натиск върху ушната мида.

Следоперативен
Подобно на други хирургични техники, всеки хирург може да има различни следоперативни приложения въз основа на собствения си опит. Разликите в практиката не означават, че един метод е по-добър от друг. Освен това пациентът обикновено се преглежда на първия следоперативен ден и превръзката се сменя или премахва. Обикновено няма сериозна болка след операцията. Може да се очаква лека болка, която може да се контролира с болкоуспокояващи. Лентата за глава се прилага ден и нощ в продължение на една седмица. През следващите няколко седмици лентата за глава е желателно да носите само през нощта. Децата могат да започнат училище след една седмица, докато възрастните могат да се върнат на работа по-рано. Физическата активност се ограничава за 10-14 дни, контактните спортове - поне два месеца. Проследяванията, планирани по-често през първите следоперативни седмици, след това обикновено се повтарят през третия и 12 месеца. До този момент белегът зад ухото постепенно ще намалее. Тъй като разрезите са оставени зад ухото, белегът е камуфлиран и обикновено не причинява козметични проблеми.